• Ana navigasyona geç (Enter'a bas)
  • Ana içeriğe geç (Enter'a bas)
  • Alt bilgiye geç (Enter'a bas)
  • Ana Sayfa
  • Haberler & Etkinlikler
  • Miele à la carte
  • Miele à la carte
  • Miele Moda
  • Aksiyonlar & Kampanyalar
  • Ödüller & Test damgası

Onuncu denemeden sonra artık lezzetli geliyor

Beim zehnten Mal schmeckt es plötzlich

Onuncu denemeden sonra artık lezzetli geliyor

Buğulanmış balık? İğrenç! Yoğurt? Sevmiyorum! Lahana? Hayır, teşekkür ederim!

Yenilik korkusu, yani Neofobi çocuklarda gelişmiş bir korkudur. Sadece bildiklerini severler. "Lütfen deney yapmayalım" düşüncesiyle zaten önlerine en sık konulan yemeği en sevdikleri yemek olarak açıklarlar. Annenin hamilelik ve emzirme döneminde sevdiği yemekler de çocukların yeme alışkanlıklarını şekillendiriyor. Anne sarımsak veya kırmızı biber acısını seviyorsa, çocuklar da ilerde severek yoğun baharatlı yemekler yiyor.

Alışılmadık yeni besinler veya yemekleri sevmeyenler ise sadece küçük çocuklar veya gençler değil. Bu davranış şekli hepimizin içinde var. Atalarımız alışılmadık sürprizlere karşı her zaman kuşkuyla yaklaşmıştır. Ama çocuklar sürekli aynısını yerse ne yapmalıyız? Vaaz vermeyin. Bundan ziyade "Mere-Exposure-Effect"e güvenin. Araştırmacılar çocukların, bir şeyi en az on kere gördükten/yedikten sonra bu yeni şeye güvendiklerini keşfetti.

Yani sevgili anneler ve babalar, vazgeçmeyin ve her zaman ufak porsiyonları önüne koyun. Bir gün çocuklar bu yeni tat için riske girecek ve onu sevecek.

Metin: Elisabeth Lange

Benzer ürünler Dutsu meyveler yiyin!BakliyatlarPosalı yiyeceklerBeyaz unVücut için iyi bir geceVücut için acı maddeler
 
  • Sayfa başına dön
  •  
  •  
  • Ana Sayfa
  • Ürünler
  • Mağaza
  • Haberler & Etkinlikler
  • Bayi/Servis
  • Mağaza
  • İletişim
  • Kullanma kılavuzları
  • Hakkımızda
  • Neden Miele?
  • Bayiler
  • Mimarlar & İnşaat sahipleri
  • Miele Marine
  • Tedarikçiler
  • Kariyer
  • Basın
  • Miele Corporate
  • Kişisel Verilerin Korunması
  • Kullanım şartları
  • Künye
  • Bilgi Toplumu Hizmetleri